Kotlety z kaszy jaglanej – jak zrobić?

• kasza jaglana – 1 szklankaKotlety_jaglane ZMNIEJSZONE
• cebula – 2 szt.
• Jajo – 1 szt.
• Marchew – 2 szt.
• Mąka pszenna – 4 płaskie łyżki
• sól, pieprz, płatki chilli
• olej rzepakowy do smażenia

Kotlety z kaszy jaglanej – przygotowanie

Przygotowanie kotletów z kaszy jaglanej jest bardzo proste i nie wymaga wielkiej wprawy kulinarnej.

Najpierw dokładnie płuczemy kaszę, lub prażymy ją na suchej patelni. Następnie gotujemy ją wg przepisu na opakowaniu i studzimy.

Do miski wrzucamy ugotowaną kaszę, startą marchew i cebulę. Dodajemy przyprawy, jajo. Formujemy kotleciki i smażymy na rozgrzanej patelni.

Spalanie kalorii dzięki codziennemu bieganiu?

Z roku na rok wzrasta świadomość społeczna odnośnie potrzeby zdrowego odżywiania. Dzięki temu, że media zaczęły nagłaśniać problem anoreksji, coraz mniej młodych dziewcząt stosuje wyniszczające diety, ale jednocześnie zwraca się sporą uwagę na posiadanie odpowiedniej wagi ciała, ponieważ prawidłowa masa ciała stała się wyznacznikiem tego, czy człowiek posiada dobre zdrowie.

calorie-count-gadget-art

Coraz rzadziej słyszy się również o tym, że dzieci powinny być grubaskami, ponieważ dzięki temu widać, że są dobrze odżywiane i zadbane. Jednocześnie coraz więcej osób ma świadomość tego, że nadwaga może być wynikiem choroby, a nie tylko braku ruchu i lenistwa, dlatego opowiadanie żartów o czyjejś wadze i wyrabianie sobie o kimś opinii na podstawie posiadanej przez niego masy ciała jest bardzo źle widziane w towarzystwie. Cały czas prowadzona jest edukacja całych społeczeństw w zakresie zdrowego żywienia i nie dziwi fakt, że nawet dzieci wiedzą, czym jest kalkulator kalorii.

Dobre sposoby na spalanie kalorii
Oprócz mody na odchudzanie i utrzymywanie dobrej masy ciała, obecnie panuje również moda na bieganie i trzeba przyznać, że jest to bardzo zdrowa moda, dzięki której poprawia się stan zdrowia społeczeństwa. Biegać można zwłaszcza rano po parkach miejskich, a nawet po chodnikach. Dobrze jest również wybierać się na jogging wieczorem po całym dniu przyjmowania kalorii, żeby w ten sposób jeszcze bardziej wspomóc proces ich spalania. Tabela kalorii przykładowo taka jak na dietmap.pl/pl/kalkulatory/kalkulator-kalorii-dietmap pokazuje bowiem wyraźnie, że najbardziej kalorycznymi posiłkami jedzonymi w ciągu dnia jest obiad i kolacja, dlatego warto jest spalić nieco kalorii zanim udamy się na wieczorny spoczynek. Codzienne bieganie znacznie utrudnione jest w okresie jesienno-zimowym, ale wówczas można zaopatrzyć się w bieżnię lub chodzić na siłownię, żeby chociaż w ten sposób kontynuować codzienne ćwiczenia związane z bieganiem. Dzięki temu będziemy mogli kontynuować spalanie kalorii i nie wyjdziemy z wprawy przed nowym sezonem biegów.

Jak zmienić złe nawyki żywieniowe?

Coraz większa liczba ludzi jest zainteresowanych ćwiczeniami, mającymi wyraźny wpływ na ich sylwetkę. Spowodowane jest to przez parę różnych czynników. Nadwaga, otyłość, czy chęć zrzucenia zbędnych kilogramów, których przybyło – to kilka z przyczyn.

350x

Kolejna przyczyna tego stanu rzeczy jest oczywista i każdy powinien mieć ją na uwadze: sport to po prostu zdrowie i ludzie o tym pamiętają. Następny powód to po prostu moda. Jazda na rowerze, bieganie są w szczególności popularne w największych miastach. Wszystkie te wymienione czynniki powodują, iż ćwiczenia fizyczne stają się coraz bardziej popularne. Treningi planują starsi oraz młodsi, osoby na wsiach i w miastach, kobiety i mężczyźni. Lekarze zaznaczają, że to bardzo dobrze. Idealnie jest jeśli jesteśmy wysportowani, bo sport ma wpływ nie tylko na zdrowie człowieka, ale także na ogólne samopoczucie. Trening należy skonsultować właśnie z doktorem. To on powie, co należy robić, jakie ćwiczenia wykonywać, a jakich musimy unikać. Lekarz będzie wiedział co jest zdrowe dla naszego organizmu. Każdy jest po prostu inny, ma inny organizm, nasze organizmy często się znacznie różnią. Warto o tym pamiętać i wiedzą o tym lekarze.

Tutaj warto przytoczyć bardzo prosty przykład. Załóżmy, iż ktoś ma chore kolana i stawy biodrowe czy innego rodzaju. Tego typu osobie lekarz nie zaleci na pewno biegania czy chodzenia po górach. Raczej będzie proponował ćwiczenia odchudzające, ale w postaci pływania na basenie czy ogólnych ćwiczeniach rozwijających. Żeby nasz trening nie skończył się źle, wskazana jest pomoc doktora albo innego specjalisty. Róbmy wszystko z rozwagą i pamiętajmy o tym. Treningi realizujmy zgodnie z zaplanowanym cyklem treningowym, mając na uwadze wskazówki lekarza i sygnały, jakie dostajemy od naszego organizmu. Ćwiczenia ustalajmy odpowiednio i je wykonujmy. Wtedy niewątpliwie będziemy cieszyli się zdrowiem i świetną sylwetką przez długi okres czasu.

Raduje to, iż mieszkańcy naszego kraju uprawiają coraz więcej sportu i dbają o profilaktykę. Dużo chorób możemy w ten sposób wyeliminować i uniknąć. Przede wszystkim myślimy tu o tzw chorobach cywilizacyjnych, które są dużą zmorą krajów takich jak USA, Wielka Brytania czy Holandia, to one są w wyraźny sposób niebezpieczne i są zagrożeniem w obecnym świecie. Do nas ten problem też powoli dociera, poprzez wiele sieci fast food oraz wszelkiego typu chemię stosowanej w żywności. Niestety, ale bez odpowiednich aktywności fizycznych już wkrótce możemy odczuwać nie tylko nadwagę czy nawet otyłość, lecz po prostu odbije się to w okropny sposób na naszym zdrowiu. Także warto zaplanować ćwiczenia odchudzające, miejmy zaplanowany trening. Powodzenia, warto się starać i regularnie ćwiczyć!

Suplementy diety – jakie stosować a jakich unikać?

Suplementy diety – jakie stosować a jakich unikać?

Każdy kto próbował rozmaitych metod pozwalających na pozbycie się nadmiaru kilogramów, testował rozmaite suplementy diety. Cieszą się one tym większym powodzeniem im bliżej jesteśmy miesięcy letnich, wakacji czy czasu urlopu i wypoczynku.

diet

diet

Zwrócić należy jednak uwagę, że nie wszystkie suplementy diety są bezpieczne dla naszego organizmu. Należy sięgać tylko i wyłącznie po te produkty, które zatwierdzone zostały przez EFSA (European Food Safety Authority), czyli Europejski Urząd do spraw Bezpieczeństwa Żywności. Niestety czarny rynek udostępnia są również przeróżne niebezpieczne specyfiki. Wśród nich wymienić można choćby takie jak pochodne amfetaminy czy jaja tasiemców. Musisz pamiętać, że te środki są wysoko niebezpieczne dla Twojego zdrowia. Żeby schudnąć nie wystarczy jedynie przyjmować suplementy w określonych dawkach. Zazwyczaj producent podaje dodatkowe zalecenia – produkty zawierające L-karnitynę będą np. skuteczne przy zwiększonym wysiłku fizycznym. Wszystkie te preparaty mają za zadanie ułatwić nam proces odchudzania oraz przyspieszyć go. Zwróć uwagę także na tempo zrzucania kilogramów. Szybko nie znaczy bowiem skutecznie. Zdrowo jest chudnąć 0,5 – 1 kg tygodniowo.

Staraj się powstrzymywać także od środków przeczyszczających ponieważ powodują one przede wszystkim odwodnienie i osłabienie organizmu. A w odchudzaniu nie chodzi o to aby źle się czuć. Chudniemy po to aby być zdrowszym i nasze samopoczucie było znacznie lepsze. Pamiętaj również o ograniczeniach płynących z przyjmowania substancji zawierających kofeinę, zwłaszcza kawy. Może to skutkować wysokim ciśnieniem i rozdrażnieniem. Nadmierne (niefizjologiczne) dawki błonnika mogą zmniejszać wchłanianie niektórych pierwiastków.

Jakie produkty przyjmować?

Błonnik jest jak najbardziej wskazany, ale z umiarem. Wspomniane zostały już wcześniej niebezpieczeństwa związane z jego nadmiarem w organizmie. Powszechne jest również stosowanie fasolaminy, która hamuje uczucie głodu i zmniejsza nasz apetyt. Pomocne są również preparaty odchudzające zawierające chitozan, które hamują wchłanianie tłuszczy i węglowodanów, a dzięki temu sprawia, że nie odkładają się one w postaci tkanki tłuszczowej np. na naszym brzuchu, pośladkach czy udach. Stosować możesz także fat – burnery, preparaty CLA czy ocet jabłkowy. Podczas odchudzania korzystać możesz również z preparatów, które zawierają w swoim składzie chrom. Wpływa on bowiem na regulację poziomu cukru we krwi, a przede wszystkim wzmaga produkcję insuliny. Ponadto, wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu we krwi, zmniejsza poziom frakcji LDL (tzw. „zły” cholesterol) zwiększając jednocześnie poziom HDL (tzw. „dobry cholesterol”). Tym samym chrom jest wykorzystywany w profilaktyce miażdżycy i innych chorób sercowo-naczyniowych. Ponadto, pierwiastek ten wpływa na metabolizm, zaś jego niedobór zmniejsza wychwytywanie wolnych kwasów tłuszczowych przez wątrobę. Pierwiastek ten ogranicza także odkładanie się tłuszczu w tkankach. Dzięki tym czynnościom chrom zapobiega otyłości.

Niezależnie który preparat wybierzesz w celu zrzucenia zbędnych kilogramów, najlepsze efekty otrzymasz przy jednoczesnej zmianie swojego trybu życia, a przede wszystkim zmianie nawyków żywieniowych.

Co należy wiedzieć o usługach bankowych?

Co należy wiedzieć o usługach bankowych?

Jeżeli chcesz założyć konto bankowe – osobiste bądź oszczędnościowe, lecz także lokatę terminową, początkowo powinieneś zastanowić się nad tym, czy aby na pewno masz wystarczającą wiedzę na wszelkiego rodzaju zagadnienia mające związek z usługami banków. Dzięki właśnie wiedzy dotyczącej ofert bankowych, będziesz mógł podjąć udaną decyzję. Bardzo często jest po prostu tak, iż ludzie jakby zapominają jak szalenie ważną kwestią jest to by wiedzieć jak najwięcej o usługach bankowych. A później owe osoby najzwyczajniej żałują swojej decyzji.Casual Woman Saving Money

Zatem początkowo warto pod uwagę wziąć konta osobiste. Na krajowym rynku bankowym prowadzi działalność dużo banków, a w końcu konta osobiste to ich najpopularniejsza usługa. Trzeba zwłaszcza pamiętać o tym, aby płacić możliwie jak najmniej za konto, lecz naturalnie mieć przy tym wszelakie udogodnienia. Warto wiedzieć, który bank oferuje bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów na terenie Polski. Warto również bliżej zaznajomić się z informacjami o ukrytych opłatach, itp.

Inną kwestią jest konto oszczędnościowe. Tego typu konto służy dla nas do tego, aby oszczędzać na nim pieniądze. Należy zatem wybrać pewny bank, który na dodatek gwarantuje bardzo dobre warunki. A w szczególności warto brać pod uwagę oprocentowanie takowego konta. Ogólnie oprocentowanie takowych kont nie jest zbyt wysokie, lecz nikt nie powiedział, iż nie można znaleźć jakiejś ciekawej oferty… Ważne jest również to, aby dokładnie przeczytać umowę bankową, ponieważ czasami w umowach bankowych umieszczone są haczyki.

A co robić w przypadku lokat terminowych? Naturalnie takie lokaty muszą być korzystnie oprocentowane, sporo lepiej, aniżeli konta oszczędnościowe… Od czego głównie zależy oprocentowanie lokat? Z pewnością od zakresu ryzyka. Jeśli chcemy odrobinę zaryzykować, to odnajdziemy bez definitywnie żadnego problemu wysoko oprocentowane lokaty terminowe, jednak należy pamiętać, iż tutaj jest większe ryzyko straty pieniędzy. Jednakże nikt nie powiedział, że na lokatach nie można zyskać niemalże na 100%. Im mniejsze ryzyko strat, tym zyski mniejsze – to tak w skrócie.

A więc jak bardzo dobrze widać, w dzisiejszych czasach możemy bez absolutnie żadnego kłopotu zapoznać się z wszelakimi informacjami dot. ofert bankowych, inwestowania, itp. To bardzo dobra wiadomość, bo właśnie dzięki takowej wiedzy będziemy mieli możliwość dużo lepiej żyć. Można bez najmniejszego kłopotu dowiedzieć się jakie oferty banków są odpowiednie, a które niezbyt. Pozostaje w takim razie życzyć wszystkim szukającym idealnej oferty powodzenia w szukaniu takowych ofert. Jednak to naprawdę nic jakoś skomplikowanego. To pewne na 100%.

Powszechne dolegliwości na tle zdrowotnym

Powszechne dolegliwości na tle zdrowotnym

Niestety, ale właściwie każdy człowiek we współczesnym świecie musi zmagać się z pewnymi niedoskonałościami swojego ciała. Ciężko jest znaleźć osoby, które mogą powiedzieć, że cieszą się doskonałym stanem zdrowia, ponieważ jest to bardzo rzadko spotykane. Jak się okazuje, ludzki organizm jest tak skomplikowanym systemem, że absolutnie wszystko jest ze sobą w jakiś sposób połączone, a poszczególne procesy składają się co najmniej z kilku podprocesów. W takiej sytuacji, zupełnie naturalne wydaje się to, że tak wiele osób zmaga się z pewnymi dolegliwościami na tle zdrowotnym.preparaty na potencje

Impotencja – jak sobie z nią radzić?

Do jednych z najpowszechniej występujących dolegliwości zdrowotnych jest impotencja, a więc zaburzenia sprawności seksualnej, co w wielu przypadkach nie tylko stwarza przeszkody na płaszczyźnie fizycznej, ale również emocjonalnej, ponieważ życie seksualne ma spory wpływ na samopoczucie człowieka. Niestety, ale tabletki na potencję nie zawsze są skuteczne, o czym przekonało się już mnóstw osób, które z nich korzystało. Musimy uzbroić się w cierpliwość oraz determinację do tego, aby pokonać ten problem. Erekcja jest niezbędna do tego, aby móc powiedzieć, że jesteśmy sprawni seksualnie. Jeśli tego brakuje, to nasza partnerka nie będzie w pełni usatysfakcjonowana, a to z kolei bardzo często rodzi poważne problemy w związku. Co więcej, osoba zmagająca się z impotencją prawie zawsze musi radzić sobie również z pewnymi zaburzeniami emocjonalnymi, przede wszystkim brakuje takiej osobie pewności siebie.

Czy tego chcemy, czy też nie, osoby, które posiadają udane życie seksualne są lepiej nastawione do życia. Są one bardziej odważne oraz śmiałe, co przekłada się na łatwość w nawiązywaniu nowych znajomości i komunikowaniu się z innymi ludźmi. Na szczęście, w dzisiejszych czasach znajdziemy zróżnicowane preparaty na erekcję, dzięki czemu każdy może znaleźć odpowiedni dla siebie środek, który na zawsze pomoże nam w pokonaniu tego problemu.

Co to jest lokata terminowa?

Co to jest lokata terminowa?

Należy do najchętniej wybieranych produktów bankowych służących do oszczędzania. Zerowe ryzyko inwestycyjne i przejrzyste zasady to największe zalety tego typu rozwiązań. Dlaczego warto się na nią zdecydować i co wziąć pod uwagę poszukując najlepszej oferty?shutterstock_88135426

Lokaty bankowe

Polegają one na umowie z bankiem. Klient pożycza instytucji określoną sumę na ustalony w umowie czas, zaś w zamian może liczyć na zysk z tytułu odsetek. Z takiej możliwości korzystają głównie osoby, którym zależy przede wszystkim na bezpieczeństwie zgromadzonego kapitału. Najlepsze lokaty na rynku to dla niektórych te zapewniające największy zysk, zaś dla innych – gwarantujące zerowe ryzyko inwestycji. Aby jednak znaleźć korzystną ofertę, która spełni nasze oczekiwania i odpowiadać będzie aktualnym możliwościom finansowym, warto poświęcić nieco czasu na poszukiwania i analizę poszczególnych propozycji. Dobrym pomysłem na początek jest ranking lokat ze strony oszczednoscionline.pl/ranking-lokat-maj-2016, który uwzględnia najważniejsze parametry, jak czas trwania umowy, czy minimalna i maksymalna kwota, jaką można umieścić na lokacie.

Najlepsza lokata

O tym, czy konkretna propozycja banku będzie dla nas korzystna, decyduje kilka czynników. Jednym z kryteriów, które mają największy wpływ jest oprocentowanie lokat. Oczywiście istotne są również inne kwestie, a więc np. najniższa suma, jaką możemy ulokować, konieczność spełnienia dodatkowych warunków, a także konsekwencje wcześniejszego zerwania umowy (w życiu bywają różne sytuacje, stąd też trudno przewidzieć, czy przed upływem terminu umowy nie będziemy potrzebować naszych oszczędności). Porównanie lokat pozwoli nam sprawdzić, która z ofert będzie w naszej sytuacji najbardziej korzystna, i która zapewni nam największy zysk z tytułu odsetek. Poszukując tej najlepszej sprawdźmy czy interesujące nas banki nie mają promocji sezonowych, albo przewidzianych dla nowych klientów – może okazać się, że u konkurencji znajdziemy lepsze warunki, nawet bez konieczności zakładania konta osobistego czy spełnienia innych wymagań.

Kredyt samochodowy dla najbogatszych?

Kredyt samochodowy dla najbogatszych?

Decydując się na zakup samochodu musimy liczyć się z dosyć dużym wydatkiem. Najtańsze samochody to zazwyczaj wraki na kołach, których na dłuższą metę nie warto kupować, ponieważ potencjalne naprawy przewyższą ich wartość. Z tego też względu coraz więcej osób decydując się już na zakup samochodu wybiera kredyt samochodowy, który pozwala na zakup auta młodszego, lepiej wyposażonego, bardziej bezawaryjnego, lecz w rezultacie znacznie droższego.pożyczki chwilówki

Kto może sobie pozwolić na wzięcie kredytu?

Każdy kredyt wiąże się z kosztami. Najtańszy kredyt samochodowy dostępny na rynku również wygeneruje nam koszty, które niestety będziemy musieli ponieść, aby cieszyć się wymarzonym przez nas samochodem.
W dzisiejszych czasach wymagania, jakie stawiają przed nami banki są naprawdę ogromne. Tylko pewna, stosunkowo nieliczna grupa osób jest w stanie podołać wymaganiom i otrzymać pozytywną weryfikację, która umożliwi otrzymanie kredytu na samochód.

Każdy dostępny w Internecie ranking kredytów samochodowych przedstawi nam podstawowe koszty, które poniesiemy decydując się na zakup. Aby otrzymać kredyt musimy posiadać stałe dochody. Banki sprawdzają nasze poprzednie kredyty, czy spłacaliśmy je w terminie i czy zostały do końca spłacone. Dodatkowo zostaną sprawdzone nasze zarobki, a także czas trwania umowy o pracę. Niestety rzeczywistość jest taka a nie inna i nie każdy może przejść pozytywnie weryfikację przez bank.

Zakup bez zdolności kredytowej?

Jeżeli nie posiadamy gotówki, a także mamy problem z uzyskaniem pozytywnej weryfikacji naszej zdolności kredytowej przez bank, to jedynym wyborem jest wynajem długoterminowy, działający na zasadzie takiej jak leasing w firmach.

Leasing nie ogranicza zdolności kredytowej. Jeżeli mamy firmę to możemy wziąć samochód w leasing nawet już pierwszego dnia od otworzenia naszej działalności gospodarczej. Właścicielem pojazdu jest firma leasingowa, a my go tylko wynajmujemy. Mamy jednak w większości przypadków prawo do jego wykupu w momencie zakończenia okresu leasingu.

Bardzo często jest tak, że leasing kosztuje nas tylko 1-10 procent wartości samochodu. W przypadku kredytu na samochód, koszt jest zazwyczaj znacznie wyższy i wynosi czasami nawet około 30 procent wartości naszego nowego pojazdu.

Biedna osoba nie jest w stanie zakupić samochodu za gotówkę, nie jest również w stanie zakupić go na kredyt. Niestety, ale kredyty samochodowe są dostępne tylko dla osób zamożnych, reszta społeczeństwa ma problemy z ich uzyskaniem.